Handelsbetingelser

Læs om vores handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Jima Hegn A/S. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem kunden og Jima Hegn A/S.

Tilbud

Når du har modtaget et tilbud fra Jima Hegn A/S, er tilbuddet gældende i 7 dage.

Ansvar

Ved personlig afhentning af vare opfordrer vi kunden til at tjekke, om ordren er korrekt inden kunden forlader vores lager.

Betaling

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, MaestroCard, samt Bank overførsel.

Bank overførsel til Middelfart Sparekasse Reg: 0758 Konto nr.: 3234224831

(Bemærk: bankoverførsel er via FI-Kort og gælder kun til erhvervsdrivende med gyldigt CVR nr. eller kunder i udlandet). Ved brug af bankoverførsel kan der være en forlænget behandlingstid på cirka 2-3 hverdage.

Husk at opgive ordrenummer, navn og adresse, hvis du forudbetaler via FI-Kort. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug.

Data der sendes i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, som kan læse dem. Hverken Jima Hegn A/S eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Jima Hegn A/S. Der trækkes aldrig et større beløb end det du har godkendt ved købet. Har du montage med i købet, så trækker vi først pengene, når montagen er færdig.

Ordren behandles ikke før der er registeret betaling for den pågældende ordre. Dette er både gældende for private og erhvervskunder. Vælger du at betale med bankoverførsel betyder dette at betaling skal ske forud for levering af din ordre.

Levering

Jima Hegn A/S sørger for levering med Post Nord, CM Transport, K. Hansen Transport og Brink Transport. Som udgangspunkt aflæsser vi den bestilte vare uden kvittering – det betyder, at du som kunde ikke behøver at være hjemme til at modtage leveringen. Ønsker du varen stillet et bestemt sted, skal du skrive det i kommentarfeltet til din ordre.

Levering af paller på ønskede adresse forudsætter, at godset kan leveres med en 18 meter lastbil. Tillader vejrforholdene ikke levering med en stor eksportvogn, kan der komme ekstra udkørsel, som er en udgift Jima Hegn A/S fakturerer kunden.

Ved større ordre leveres din ordre kun til nærmeste kantsten.

Har du ønsker til levering skal dette skrives i feltet med bemærkninger til ordren. Vi gør opmærksom på, at vi så vidt muligt forsøger at imødekomme dette, dog er det med forbehold for vores eksterne transportørs planlægning. Vi gør yderligere opmærksom på, at dette blot er et ønske og ikke en indgået aftale mellem Jima Hegn A/S og kunden.

Hvis der noteres ønske om levering med kran eller lignende i bemærkninger til ordren vil dette ikke blive efterkommet, da Jima Hegn A/S ikke tilbyder levering med kran, som standard leveringsmulighed. Noteres dette mod forventning alligevel anses der ikke for at være indgået en aftale mellem Jima Hegn A/S og kunden.

Såfremt, man ønsker levering med kran, skal Jima Hegn A/S kontaktes forud, og hvortil ønsket behandles som speciallevering.

Forventet levering – Se leveringsfristen på det enkelte produkt. Såfremt der købes to produkter med forskellige leveringsdatoer, vil den længste leveringsdato gælde. Jima Hegn A/S forbeholder sig retten til at sende ordren samlet. Såfremt, man ønsker dellevering, kan der forekomme ekstra omkostninger som betales af kunde.

Fragtpriserne går fra 79 kr. til 1499 kr.

Jima Hegn A/S leverer til hele landet samt brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer kontakt da Jima Hegn A/S for nærmere aftale.

Pakkefejl

Skulle du have modtaget en pakkefejl, beklager vi naturligvis, og beder dig kontakte kundeservice ved at sende en e-mail til info@jimahegn.dk

I din henvendelse bedes du vedhæfte billede af den modtaget forsendelse, ordrenummer samt beskrivelse af, hvad der mangler på din ordre.

Dette skal meldes inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget.

Bestilling

Bestilling af varer foregår online, da Jima Hegn A/S er en E-handel. Når du har fundet den vare, du gerne vil købe, vælger du en eventuel variant i form af størrelse eller farve. Tryk derefter på “Tilføj Til Kurv” og varen er i indkøbskurven. Du kan til enhver tid se, hvad du har bestilt og se det samlede beløb oppe i højre hjørne. Der kan foretages rettelser i det bestilte, lige indtil ordren er afsendt – kontakt altid vores kundeservice for hjælp hertil.

Har du fortrudt en vare, som ligger i kurven, trykker du blot på krydset til venstre for produktet i kassen.

Er du færdig med at handle og ønsker nu at bestille, tryk på “Gå Til Kassen”.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Alle kontrakter indgås på dansk.

Mangler du hjælp til din bestilling eller udformning af tilbud, står vores fagpersonale altid klar til at hjælpe med at udforme en ordre.

Vi gør dog opmærksomme på, at du som kunde hos Jima Hegn A/S bedes gennemgå, om det fremsendte tilbud og/eller ordrebekræftelse stemmer overens med det ønskede. Det er derfor vigtigt, at du som kunde gennemgår ordren/tilbuddet før ordren igangsættes. Mangler du hjælp til at forstå dit fremsendte tilbud, kan du altid kontakte os per mail eller på +45 7023 0789 og trykke 1 for Salg og Support.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil benytte dig af din fortrydelsesret, har du 14 dage til at sende varen retur til os. Det er vigtigt at du oplyser vores kundeservice om returforsendelsen FØR du sender retur.

Mangler du hjælp til at sende varen retur hjælper vores kundeservice også gerne med at oprette returfragt, men vi gør opmærksom på, at du skal selv betale udgiften for at pakken returneres. Det er kunden, der hæfter for, hvis der opstår en skade under transporten, også selvom Jima Hegn A/S transport benyttes. Husk derfor altid at indpakke varen tilstrækkeligt, så der ikke sker skader på den under returfragten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle varer, som ikke kommer i en papkasse.

Udgifterne til returnering afhænger af varen der sendes, men forventes max at koste 1299 kr.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte reklamation@jimahegn.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Fortrydelsesret

Hos Jima Hegn A/S har du 14 dages fortrydelsesret som forbruger. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb op til 14 dage fra modtagelsen af varen såfremt varen ikke er taget i brug.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Info@jimahegn.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen her.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer til forbrugere. Reklamationsretten betyder, at du som forbruger kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter varen er modtaget. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen for værende rettidig.

Reklamerer du senest 2 måneder fra skaden er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi opfordrer dog kunden til at reklamerer så hurtigt som muligt.

Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der indsendes et billede som dokumentation, hvorefter vi vil behandle reklamationen. Billedet/billederne indsendes på E-mail adresse: Reklamation@jimahegn.dk

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken: Gerne ordrenummer og/eller fakturanummer.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Tvister ved levering

Jimahegn fraskriver sig ethvert ansvar i forhold til tvister, der måtte opstå med tredjeparts håndværkere angående produkter eller leveringstider. Vi opfordrer derfor vores kunder til at vente med at ansætte håndværkere, indtil varerne er blevet modtaget og kontrolleret for eventuelle fejl eller mangler. På denne måde kan kunden være sikker på at kunne starte sit projekt på den ønskede dato.

Ingen fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret på specialfremstillede varer dvs. levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Afhentning hos Jima Hegn A/S

Du kan vælge at afhente din ordre på vores lager i Fredericia.

Når din ordre er klar til afhentning, vil du modtage en e-mail, som bekræfter at din levering er klar til afhentning på vores adresse. Vi anbefaler, at man afventer pågældende mail, før man sætter kurs mod vores lager, da vi ellers ikke kan garantere at have varen klar. Vi forbeholder os som udgangspunkt 24 timer til at klargøre orden til afhentning.
Når ordren er pakket og lagt klar til afhentning vil den blive faktureret til dig og overgå til din varetægt.
NB. varerne ligger altid inden for vores hegn og kan kun hentes i vores åbningstid

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Refunderingen gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du vælger at sende varen, skal det ske til vores adresse:

Jima Hegn A/S

Prins Christians Kvarter 3

DK-7000 Fredericia

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde end, hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dens funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du emballerer varen tilstrækkelig ved returlevering.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.